miercuri, 11 iunie 2014

In forma , hidratata si voioasa la 50 C.Partea II

Am povestit in partea I despre cosmetice home made si alte produse si combinatii fresh pentru par , piele si ten . Toate acestea ne ingrijesc la exterior dar mai important este sa lucram la interior si adica la alimentatia noastra cat mai cruda si mai rece la cele 5o C de afara . 
La mine , micul dejun este la fel in fiecare zi si asta pentru ca ma simt bine cu el , imi da energia necesara unui inceput de zi , foarte hranitor si nutritiv .
Smothie cu apa de  cocos
Se scoate nuca de cocos de la frigider , se  desface si se arunca toata apa in blender .
Se scoate pulpa din nuca si se taie in bucatele , se adauga si aceasta in blender impreuna cu una -doua banane congelate de seara si 2-3 lingurite de pudra de cacao cruda organica . Dupa smotoceala din blender mai pun 3-4 lingurite de chia seeds si voila . Dl T se trezeste special sa consume minunatul smothie . 
In alte ocazii inlocuiesc apa de cocos cu lapte de susan si banana cu capsuni sau afine fara sa mai adaug pudra de cacao . O data pe saptamana mai facem omleta cu ceapa verde si rucola pe deasupra, de obicei in weekend . 
Masa de pranz este in functie de activitatea fizica din ziua respectiva . Daca am fost harnica si m-am trezit devreme , am facut yoga si am fost activa la munca atunci mananc la pranz cam 2 linguri de orez alb ( nu am alta culoare la cantina de la munca ) , cu veggie curry sau pastai in sos de rosii, o salata mica de rucola si un pahar cu apa calduta in care am stors jumatate de lamaie . 
In cazul unei zile mai sedentare , o salata greceasca mare si apa calda cu lamaie , asa ca sa ma asigur ca am o digestie usoara . 
La cina mananc  pepene in zilele in care am mancat orez si cina incercam sa fie pana in ora 6:30 pm . Daca mai tarziu mi-e foame iar , mai beau niste suc de pepene de data asta si Noapte Buna hahaah . Mananc o banana, migdale , o curmala sau beau un pahar de iaurt . 
Oricum preferatele mele sunt cinele cu paste in diverse arome , sosuri si forme , pregatite de Chef de Partie T.I . Problema e ca nu am bun simt la portie si ca merg cu un pahar de vin ... dar da ! Nu putem fi mereu atat de boring. Cred ca pastele Dlui T sunt singurele la care nu ma pot simti vinovata si le iubesc . Totusi ... m-am gandit ca trebuie sa imi cumpar un aparat ( ca in imagine ) care sa faca spaghete dintr un dovlecel si astfel sa ajut cina sa fie mai light .
Nu renunt insa la sosul preparat de Dl T pentru niciun sos vegan din nu stiu ce nuci si ce seminte .
Gustari si dulciuri mai sanatoase .
Lucrurile se complica aici dar cu efort si ambitie reusim sa stam departe de prajituri cu caramel, tiramisu , cheesecake si alte rautati de genul asta dupa care ne topim . 
Am facut inghetata row vegana din 3 ingrediente dupa reteta de aici http://madeline.ro/category/inghetata/ . Le am pus in pahare din hartie de espresso micute .
Am facut cam multa totusi asa ca azi dimineata am pus  2 paharele in blender impreuna cu apa de cocos si banana si a iesit un smoth-shake fara lactate si fara zahar dar f gustos . 
Desert cu avocado si cafea , yam yam yam , a iesit f bun mai ales ca am folosit espresso si miere nu cafea si zahar ca in retetele gasite . 
Trebuie consumat imediat ceea ce insemna ca ideal ar fi ca avocado sa fie tinut la frigider in prealabil . Cafeaua se raceste inainte sa fie adaugata pe langa avocado  . Se pot pune cateva bucatele de ciocolata neagra sau afine pe deasupra ...eu l-am facut la munca si mi-au lipsit accesoriile . 
Dl T adora curmalele si cum aici e casa lor gasim curmale cu migdale sau nuci sau fistic , cu fructe uscate ..dar m-am gandit eu la o combinatie interesanta si chiar o sa o incerc foarte curand . Daca as pune eu migdalele in miere si apoi le-as tavali in susan ca apoi sa le ascund in curmala si sa le pun in cutia cu virgula curmale simple si asa sa il surprind pe Dl T cu un dulce foarte dulce ..si totusi dulce nutritiv ! Amin ! 
Daca totusi sunt slaba si intind mana spre un dulce obraznic - canceros ( asa numesc eu prajiturile din comert ) apuc o bucatica cat mai mica , o mananc si apoi respir , zambesc si mai beau un pahar de apa calda cu lamaie . Stiu , sunt chiar haioasa ... sau nu haioasa era ce vroiai si tu sa spui ? Hahaha e ok oricum, uite aici ceva haios !
Ciocolata neagra , cat mai neagra si cu mai multa cacao neagra si organica este nelipsita din frigider si cate un patratel din acela poate inlocui in unele seri chiar un mare suc de pepene si asa se gadila si serotonina si endorfina si zambesc inca odata . 
Ne lipsesc mult serile cu Sushi si mult vin din Franta
asa ca ne-am apucat sa facem sushi aici . Au fost ok doar ca nu am avut diversitate .. am folosit numai tuna si veggie . Plus ca orezul a fost fiert de mine si adica mai nefiert decat fiert . V-a fi mai bine next time ! 
Stau departe si de vin ( altceva nu beau oricum ) , chiar am nevoie sa mai slabesc , subtiez , sa fiu nice & fit in rochita mea frumoasa de la ceremonia cununiei mele cu Dl T  de luna viitoare .
Yaaaaaiiii caci iubirea e cel mai nutritiv aliment aflat vreodata ... si  fericirea are loc in primul rand  atunci cand avem sanatate . 

Love & Health 

Anca



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu