duminică, 5 mai 2013

Muzica este o lege morala, ea da suflet  universului, aripi gandirii, avant inchipuirii, farmec tineretii, viata si veselie tuturor lucrurilor, ea este esenta ordinii, inaltand sufletul catre tot ce este bun, drept si frumos , PLATON

Nu sunt sigura,  insa cred ca MTV  a ajuns in Romania in anul 1994 cand aveam eu  vreo 13 ani . Stiu sigur ca in clasele 5-8 mergeam la scoala dupa amiaza si ca dimineata primul lucru pe care il faceam era sa deschid televizorul si sa il las pe MTV pana in ultimul moment cand cu greu ma hotaram sa il inchid caci trebuia sa fug spre scoala . Evident ca nu puteam sa imi fac temele sau sa invat ceva la romana decat cu muzica MTV .  Imi amintesc ca intr-o zi eram pregatita sa plec cand am spus sa mai astept sa vad ce melodie urmeaza si ce credeti ?  Bryan Adams cu Please Forgive me . Nu am putut sa plec , am stat incaltata , imbracata in fata ecranului , in picioare ( eram pe fuga ) pana aproape de finalul melodiei cand m-am decis sa fug spre scoala . Si imi amintesc  ca nu-mi pasa daca nu ajungeam la timp , de parca melodia aia ar fi meritat tot sacrificiul ..
Tot pe atunci erau si piesele a celor de la Ace of Base – The sign , Don’t turn around si All that she wants  .
Despre Bon Jovi cu Always discutam in detaliu cu colega mea de banca A ,  si parca ne doream sa fim una din fetele acelea  , nu conta daca blonda sau bruneta , drama ce se petrecea acolo era importanta .


Sa va mai spun si cum visam sa am un joc ca cel din videoclipul lui Aerosmith – Amazing si  sa ma transform exact in Alicia Silverston care m-a facut sa inteleg ce inseamna puterea sexului frumos , cum sa fi sexy si cum sa traiesti din plin aventura ?
Ohhh Michael Bolton care m-a invatat limba engleza caci trebuia sa stiu ce tot zice acolo despre am spus te iubesc dar am mintit si cum sa faci asa ceva ... Said I loved you but I lied .

Meat Loaf - I'd Do Anything for Love But I Won't Do That , eram topita dupa fiecare secunda din clip si ce ma mai indragostisem de monstrul acela sensibil . Cum ma vedeam cantand acolo pe patul acela in care se afla frumoasa Dana Patrick .. . Nu cred ca mi-a placut melodia atat  cat mi-a placut clipul . 
Stiti cum mirosind un anume parfum , ne poate trimite exact in trecut,  cand l-am mai mirosit pe cineva sau intr-un anume loc sau moment al vietii noastre si are intodeauna o amintire foarte clara . Asa si pentru mine,  cand reascult  o anumita melodie care m-a impresionat , care a avut un oarece impact asupra mea , ma trezesc in adolescenta mea si in tot ce simteam atunci vis a vis de lucrurile din jurul meu .

Nu am fost mare fun Salt’Pepa sau All 4 One , Janet Jackson sau TLC  insa mi-a placut Gabrielle cu Dreams  .

Daca intram in 1995 va spun ca Coolio a ocupat un loc important in viata mea cu Gangsta’n Paradise dar  sigur si clipul are o vina . Imi placeau femeile puternice si imi doream sa fiu exact ca ele si am fost ! Poate prea puternica incat am uitat sa mai fiu sensibila sau feminina . Bine ca mi-am mai revenit intre timp .
Everything but the girl  cu Missing  si Alanis Morissette  cu Ironic  au venit la mine in dormitor  in 1997  si le-am iubit din prima clipa . Inca ma mai intalnesc cu Alanis Morissette , a venit si in iphonul meu in 2012  cu un album nou  si e o placere .

Big fan  of Bjork , aveam si eu ciudateniile mele de care sincera sa fiu ma bucur caci era o muzica mai speciala , neinteleasa de unii dar foarte draga mie  . 
Army of me  

Take That . Sheryl Crow .

Hold me , Thrill Me , Kiss Me, Kill Me - U 2

Joan Osborne-One of Us

Deep Blue Something-Breackfast to tifany
I'll Be Missing You , Puff Daddy and Faith Evans 1997 si no comments needed  pentru melodia asta , nu-i asa ?

I Finally Found Someone , Barbara Streisand and Bryan Adams  Iar Bryan asta ? E clar ca am avut si vise cu el .

Warren G-I shot the serif si eu as fi facut la fel

Savage Garden – I want you si chiar asa era . Si tot asa ,,, pana cand am ajuns sa ascult altfel si altfel de muzica si totusi nu am mai simtit ca  patrunde atat de puternic in minte nicio melodie dupa ce am trecut de anii adolescentei .

Poate doar Directa 5 si Stefan Banica Jr dar si acestia doar pentru ca au o legatura cu prima dragoste .. in rest am ajuns sa ascult to felul de muzica si desi acum inteleg fiecare cuvant  numai inseamna atat de mult . 

 Ce legatura puternica atunci cand esti in formare , cand tot ce te inconjoara inseamna ceva sau altceva si cand esti invaluit de semne si influente fara macar sa realizezi cu ce te inconjori ci doar o faci linistit pentru o experienta sau pentru o drama , o iubire , un vis , o dezamagire  . De parca esti pregatit pentru orice si nu exista bariere si frici . E minunat daca sti cum sa traiesti frumos aceei ani . Cu muzica , prietenie si iubire a spune ca au trecut anii mei de adolescenta si au fost frumosi .


 “Life is for the living.
Death is for the dead.
Let life be like music.
And death a note unsaid.”
Langston Hughes,
The Collected Poems


Atat de diversificata a fost selectia de muzica din ultimii 10 ani pentru mine incat aveam prin playlisturile mele si muzica din Cenaclul Flacara sau Mircea Rusu Band  ,  Florin Chilian si Mihai Margineanu cu albume si tot ce au scos , Josh Turner , Lauren Hill,  Phoneix , Ofra Haza , Placebo , Rita Pavone si Vama Veche . Draga de N , m-a intrebat odata daca cred ca exista pe lumea asta vreun barbat care sa ma poata indragi cu muzica ce o ascult . Cand dupa doar 4-5 zile de cand il cunoscusem pe T si am inceput sa facem schimb de muzica ca sa intelegem ce ne place , eu am inceput usor cu Glen Hansard si Alanis Morissette  dar el mi-a trimis o piesa foarte frumoasa cu Ducu Bertzi - Scrisoare la inceput de iarna . N nu a putut sa creada asa ceva si eu am stiut ca o sa fiu cu T intr-o relatie de iubire frumoasa cu muzica , multa muzica buna si nebuna , orice vrem si ce ne place ! 


Va imbratisez , 

Anca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu